Jak uzyskać świadomy sen? | Świadome Śnienie ;

Jak mieć świadomy sen?

Świadomy sen jest przeżyciem naprawdę niezwykłym. Dziś powiem Ci o 5 najważniejszych rzeczach, które są potrzebne do świadomego śnienia. Wykonaj wszystkie przedstawione tutaj kroki, a Twoje szanse na świadomy sen wystrzelą pod sufit!

1. Zapamiętywanie snów

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest pamiętanie swoich snów. Są ludzi, którzy twierdzą, że im się nic nie śni. Jednak to nieprawda. Wszyscy ludzie śnią. Co więcej, każdy z nas ma codziennie od 3 do 6 snów, w zależności od tego ile czasu poświęcamy na sen. Ludzie nie pamiętają swoich snów, ponieważ nie mają takich intencji. Wystarczy przed położeniem się spać powtórzyć sobie 3 razy zdanie: „zapamiętam sen, zapamiętam sen, zapamiętam sen”. I tyle. Większość osób, którym poleciłem tę prostą technikę zapamiętała swój sen. Nawet jeśli wcześniej twierdzili, że nigdy nic im się nie śni.

2. Dziennik Snów

Jeśli myślisz poważnie o świadomym śnieniu powinieneś prowadzić Dziennik Snów. Co prawda nie jest on niezbędny, ale znacznie ułatwia sprawę. Twoim Dziennikiem może być zwyczajny zeszyt. Codziennie rano, zaraz po obudzeniu zapisuj wszystkie swoje sny lub jakiekolwiek ich fragmenty. Zamieszczaj także obrazy, symbole i znaki, które pojawiają się w Twoich snach. Po zgromadzeniu dużej liczby notatek będziesz mógł je wykorzystać do zebrania najczęściej powtarzających się elementów. Te elementy przydadzą się potem do techniki zwanej Pamięć Warunkowa.

Dziennik Snów pomaga także w zapamiętywaniu snów. Chęć zapisania czegoś w Dzienniku powoduje subtelną presję na naszą podświadomość, aby ta zwracała szczególną uwagę na sny. Aby coś napisać, musisz mieć co napisać. Dlatego po krótkim czasie zaobserwujesz polepszenie pamięci.

3. Testy Rzeczywistości

Testem Rzeczywistości (TR) jest każda czynność, która pozwala nam poznać, że śnimy. Jeśli we śnie zaciśniesz sobie palce na nosie, to i tak będziesz mógł oddychać. W ten sposób możesz poznać, że śnisz. Ogólnie, każdy rezultat, który jest niemożliwy w naszym prawdziwym świecie, będzie oznaczać, że śnimy. Wykonując codziennie TR uczymy nasz mózg, aby zwracał uwagę na to, czy właśnie śnimy. Zrobienie takiego Testu we śnie oznacza natychmiastowe odzyskanie świadomości, dlatego warto ćwiczyć TR za dnia.

Popularne Testy Rzeczywistości:

  • Zegarek – sprawdź godzinę na zegarku. Odwróć oczy i sprawdź ponownie. Jeśli jest taka sama to znaczy, że nie śnisz.
  • Czytanie – możesz przeczytać gazetę lub książkę. Jeśli zamiast liter pojawiają się dziwne znaki lub przeczytane zdanie cały czas się zmienia – wiesz, że to sen.
  • Latanie – spróbuj unieść się w górę lub pochyl się lekko do przodu z intencją wzbicia w powietrze.
  • Skok – podskocz lub wykonaj skok do przodu. Jeśli lecisz wolno lub bardzo wysoko – jesteś we śnie
  • Pamięć – zadaj sobie pytanie: „Jak się tutaj dostałem?” Jeśli nie pamiętasz, to znaczy, że śnisz.
  • Ściana – spróbuj przejść przez ścianę lub przełożyć przez nią rękę.

4. Codzienna świadomość

Podczas dnia postaraj się jak najczęściej powtarzać pytanie „Czy to sen?”. Możesz używać innych pytań o podobnym znaczeniu np. „Czy teraz śnię?, Czy to co widzę jest snem?, Czy właśnie śpię? itp. Pomoże to skupić umysł na szukaniu oznak sennej rzeczywistości.

Obserwuj także to, co się dzieje dookoła podczas zwyczajnych codziennych czynności. Wypracuj sobie świadomość chwili. Rozglądaj się za rzeczami, które nie występują w prawdziwym świecie. Pamiętaj kto szuka ten znajdzie!

Najlepiej jest połączyć pytanie „Czy to sen?” z Testami Rzeczywistości.

5. Śpij

Aby uzyskać świadomy sen musisz spać. Zaskakujące, prawda? Jednak chciałbym tutaj zwrócić uwagę na długość snu. Im dłużej śpimy, tym mamy większe szanse na świadomy sen. Dzieje się tak dlatego, bo wraz z czasem snu wydłużają się fazy REM oraz jest ich więcej.

O co chodzi z fazą REM?

Najwięcej snów mamy podczas fazy REM, która powtarza się mniej więcej co 90 minut. Jak można łatwo policzyć, śpiąc 9 godzin przechodzimy przez 6 faz REM, a śpiąc 6 godzin – tylko 4. Na dodatek początkowo faza REM trwa tylko 10 minut, a pod koniec snu dochodzi do 40 minut. Dlatego, aby zwiększyć swoje szanse warto czasem poleniuchować.

Ja sam mocno odczułem skrócenie czasu mojego snu. Kiedyś zapragnąłem nauczyć się wczesnego wstawania. Od tamtej pory wstaję codziennie o 5:00 rano, śpiąc przy tym po 6-7 godzin. Liczba moich świadomych snów mocno spadła. Zapamiętuję po 3 sny każdej nocy – a kiedyś 5 było standardem. Z pewnością czas snu odgrywa tutaj znaczącą rolę.

 

Właśnie poznałeś najważniejsze czynniki, które pomogą Ci w Twojej eksploracji sennego świata. Teraz już wiesz jak uzyskać świadomy sen. Dlatego zastosuj się do powyższych wskazówek już dziś. Niech podróż się rozpocznie!

Artur Wójtowicz 

24 komentarze(y)

  1. Gosia pisze:

    Bardzo sie przydało wlasnie ide poszukać jakiś zeszyt zeby zapisywać w nim swoje sny

  2. Lubię_koty pisze:

    moim zdaniem TR daje najwięcej. Dzięki niemu osiągnęłam po raz pierwszy LD (choć z wrażenia obudziłam się po chwili). Starannie wykonywałam testy, dzięki czemu wyrobiłam w sobie nawyk. Zaledwie po 4 dniach dało mi to efekty :)

    • Arek pisze:

      Też osiągnąłem 1 ld dzieki tr, tylko ja znałem już przed tym metode na utrzymanie ld i bardzo prostą do zapamiętania.
      Wystarczy że zaczniesz drzeć jape jak porąbana :)
      Uwierz mi, to działa

  3. Midas pisze:

    @Lubię_koty jakiego TRa robilas i co ile minut? ;d

  4. Anonimowy pisze:

    Mam pytanie czy jeżeli nie umiem zapamietywać snów to mam szanse na zapamietanie świadomego ??

  5. Sukitte iinayo pisze:

    Ja już kiedyś starałam się zapamiętywać sny, ale bez skutku. Ostatnio znowu zaczęłam się starać o LD, robię TR i próbuję zapamiętywać sny, ale to mi kiepsko wychodzi :(. To dlatego, że czekam na moment, w którym będę już zaraz zasypiać żeby sobie powiedzieć te zdania, ale zapominam o tym. Ale będę się starać. Spróbuję jeszcze techniki ADA. :)

  6. Karolina pisze:

    a gdy nie pamiętamy snów, chociaż bardzo się staramy by sobie je przypomnieć, to jak ich nie zapiszemy to się nic nie stanie, tak?

    • Myszon pisze:

      Najlepiej jest wtedy zapisać że się nie zapamiętało (ja tak robię) i można też podobno napisać jak czuliśmy się po obudzeniu. :)

  7. Markos pisze:

    Powiedz Artur, jeżeli mam świadomy sen, taki jakby to powiedzieć, na wysokim poziomie zaawansowania to świadomość tam będzie tak wysoka jakbyśmy nie spali? jak w czasie rzeczywistym czy jednak nie? I czy ostrość jest taka jak naprawdę w rzeczywistości? Można osiągnąć taki ostry i wyraźny efekt jakbyśmy mieli założone gogle z wyświetlanym obrazem? Bo moją dotychczasową świadomość we śnie bym porównał do świadomości po wypiciu 6-7 piw. Nie wiem Co sie dzieję i nie przetwarzam informacji. po prostu działam na spontana, tyle że nie kręci mi się w głowie.

    • Artur Wójtowicz pisze:

      Ostrość i poziom świadomości może być różny. Ale da się osiągnąć poziom, który przypomina codzienne życie.

  8. Łukaz pisze:

    Czy świadomy sen to grzech

  9. Kasia pisze:

    POMOCY!!
    Mam pewien problem ze świadomym snem. Chodzi o to, że uczę się tego już dosyć długo ale nie miałam jeszcze ani jednego świadomego snu! Przedtem prowadziłam dziennik snów, ale przypomniało mi się, że od zawsze codziennie zapamiętuję co najmniej jeden sen, być może dla tego, że moja babcia codziennie się mnie pytała co mi się śniło. Ostatnio miałam sen, w którym robiłam TR i wyszło, że jestem w śnie, ale to wszystko było jak normalny sen, tylko niewyraźny. Co mam jeszcze robić? Jakie techniki stosować?

    P.S.
    Codziennie stosuję inną technikę, ale najczęściej używam Nagłego Wstrząsu.

  10. Ola pisze:

    Witam,
    nie jestem pewna czy do końca zrozumiałam. Mam problem aby mieć świadomy sen, ponieważ moje sny są tak żeczywiste, że nie zauważam ze coś jest nie tak nawet nie dopuszczam do siebie takiej możliwości. Ja oglądam film, nie śnię. W tym wypadku nie mam możliwości przeprowadzenia TR w śnie, bo nie czuje takiej potrzeby. Czy robienie TR i zapamiętywanie snów gwarantuje tę świadomość?
    Dziękuję za poświęcony mi czas
    Ola

  11. Michał pisze:

    Witam. Arturze mam pytanie. Ja w snach nie moge np biegac ani np dotknac czegos. Moj sen kontroluje mozg. To jak uzyskam swiadomy sen to bede mol to robic. Odpisz

  12. paula pisze:

    witam, jak wykorzystać PS ,aby uzyskać świadomy sen ?

  13. Anonimowy pisze:

    Mam pytanie Arturze , ja używałam różnych technik , ale tracę już powoli nadzieję że się uda. Czy są jeszcze jakieś techniki , które by mi pomogły?Odpisz prosze

  14. Patryk pisze:

    A trzeba robić ten dziennik ???

    • Krystian pisze:

      Nie, ja miałem świadomy sen bez tego. Wystarzczy, że położysz się spać z intencją, że będziesz pamiętać swój sen. Rób tak codziennie, aż będziesz pamiętać swoje sny. Ja swoje codziennie pamiętam – nawet te świadome.

Zostaw odpowiedź do Midas

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Imię (wymagane):

E-mail (wymagane):

Strona www: